Stiltips – Emo del 1

Första delen i stiltips om Emo är smink, hår och smycken. Det finns två olika sätt att göra det här på, ovanför ser ni två bilder, den ena är på mig när jag var ungefär 13 år och den andra är på min bästa vän i ungefär samma ålder. Jag körde på den enklare varianten, svart hår, sotade ögon, svart nagellack och lite barnsliga armband . Viktigt var dock att håret var tuperat och därmed hade mycket volym och en liten känsla utav rufsigt hår. (Se bild nedan)

198207_208346375846088_5234072_n

Den andra varianten som min kompis körde på den mer färgglada varianten, där tar man in mycket barnsliga element, t.ex tiara och armband ifrån barnavdelningen. Håret ska också gärna vara i någon färg, t.ex blått som ni ser att min kompis hade, hon har även dreads i håret för att få längre och mer volym. Om hon inte haft dreads hade löshår fungerat också, här är det viktigt att håret är så stort som möjligt. När det kommer till sminkningen är basen även här är sotade ögon men du får gärna piffa till sminket med färgad ögonskugga eller som min kompis, stjärnor. Även accessoarer relaterade till Hello Kitty är populärt.

 

Kommentera

